2 months later

Okej förlåt, fick klagomål om att jag suger på att uppdatera och kan väl inte annat än att hålla jättemycykel med. Maaaaassa har hänt sedan sist, var ju trots allt runt två månader sedan som jag skrev något så kanske inte så konstigt. Har med ett sorgset hjärta lämnat farmen och den underbara familjen som jag arbetade åt där, rest klart hela östkustlängan (Whitsundays, Magnetic Island, White water rafting i Tully, Cape tribulation och ännu en sväng till Cairns), träffat på några av mina underbara Australienkompisar igen, rest in i den Australienska bushen där jag mött fantastiska invånare och sett obeskrivligt vackra platser (Alice Springs, Uluru, Devil's Marbles, Tennant Creek, Mount Isa) och nu tagit mig vidare till västkusten där jag arbetar som Au Pair hos en familj i Perth. Här kommer jag stanna till slutet av februari för att arbeta åt familjen, vars åtta månader son är barnet jag tar hand om. Betydligt lugnare och enklare jobb än de fyra pojkarna (2, 5, 8 & 10 år) på farmen haha. Missförstå mig dock inte, saknar dem otroligt mycket och hade det jättekul. Men ja nog om det då vaaaa. Härtrivs jag jättebra, familjen är grym. Har hur snälla värdföräldrar som helst och ungen är ju bland den sötaste jag sett. Imorgon ska jag träffa två tjejer här i Perth och försöka skaffa lite kompisar, är en liten ensamunge nu efter att bara ha vart här i en vecka och första veckan självklart har gått ut på att försöka hitta rutiner och lära känna familjen. Så ska bli kul att kanske hitta en vän, eller två. Haha som sagt, känner att jag är i behov av att träffa folk i min ålder. Ska bli KUL! 
 
Whitsundays
Magnetic Island
White water rafting i Tully
Cape Tribulation
Alice Springs
Uluru
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0