Bundaberg.

Lever i Bundaberg nu och är, på onsdag, redan klar med min tredje vecka i denna lilla stad. Att hitta farmjibb har vart svårare än vad jag förväntat mig. Eller ja, enkelt att hitta farmjobb men svårt att hitta något bra. Har jobbat på zucchinifarm i två veckor där jag plockat zucchini med de värsta arbetsförhållandena jag vart med om hittills. Inga riktiga pauser eller någon lunchpaus på en arbetsdag bestående av nio timmar, man står lutad 90 grader hela dagen och skär av zucchini från låga buskar, du tjänar otroligt lite (betald 2,5 $ per bunke, och är det en dålig dag plockar du absolut inte mer än 15 st bunkar), du får sitta och vänta utomhus i 45 minuter varje morgon (du blir skjutsad till farmen och är där vid 05:15 men börjar inte arbeta förrän 06:00) och det är så kallt och fuktigt att du sitter och skakar av köld. Avundsjuka va?! I fredags jobbade jag dock i ett packningsskjul på en tomatfarm där jag packade tomater hela dagen men för 20 $ i timmen och 30 minuters lunchpaus. Ni förstår kanske att jag trodde jag var i himlen? Inte säkert hur ofta jag kommer få jobba där dock men fortfarande bättre än zucchini, tjänar mer på sex timmar där än vad jag gör med 18 timmars zucchiniplockande.

Annars fortsätter livet här på andra sidan jorden precis så bra som jag kunnat önska och jag bor och umgås med fantastiska människor. Livet är trots allt mer än okej. Ha det bra där hemma, saknar er!

Bilderna är från här om dagen, en av några tyska tjejer jag träffat här och brukar umgås med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0