Ankomsten till Coffs.

Hade egentligen skrivit mycket mer I förra inlägget men såg nu att över halva texten klippts bort. Men bussresan gick bra i alla fall, lyckades sova den nästan 10 timmar långa färden från Sydney till Coffs harbour. Den lilla tiden jag var vaken vid på bussresan slogs jag av världens finaste utsikt, är så glad att jag dragit mig ifrån storstaden för att se mer av Australien än höga hus och asfalt. Missförstå mig inte, älskar Sydney och tycker det är jättefin stad. Men känns som att övriga Australien har såååå mycket mer att erbjuda. Kilometerlånga grässlätter, tiometershöga träd med smala stammar som ringlade sig kring varandra, får- och koflockar, trädbeklädda berg med en så otroligt fin och djupgrön färg, spegelblanka sjöar och massa annat. Helt sjukt vad fint Australien är, och då har jag inte ens sett en tiondel av det. Sjukt vad jag har att uppleva, önskar ni där hemma vore här med mig så ni fick vara med och se allt det fina som jag får möjlighet till här nere.

När vi kom fram till Coffs så hämtade vårat hostel upp oss med en liten buss och gav som en snabb guidad tur genom staden. Staden är liten men sjukt mysig och otroligt gästvänlig. Hostlet är också väldigt litet men är nästan bättre än med stora tycker jag, man blir lite mer som en familj när det endast är ett fåtal som bor på samma ställe och stämningen är otroligt lätt. Alla känner alla fastän man precis mött varandra. På kvällen blev det drinklekar (som alla andra kvällar och hostel i Australien, sätter alla mina pengar på att det inte är en enda person som åker hem härifrån utan minst en spelkväll) och häng med alla på hostlet.

Kärlek till er där hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0