Tre flugor i en smäll, va va va

12 December
Jag har kunnat civilisera mig, mår nästan på topp. Max kom hit vid tolvtiden och vi kolla på Narnia, baka pepparkakor och fånga snöflingor. Pepparkakorna blev jättefina och jag fånga mest snöflingor så allt blev så bra det kunde. På kvällen blev det, efter många om och men, tillslut en tv-spelskväll med Bull och vi körde igenom Gutiar Hero's låtar med glans.
13 December
Luciadagen och jag vaknade upp med Max som kom senare på kvällen igår. Vid tretiden åkte vi iväg till Odinsborg och åt julbord med en del av släkten. Sedan cyklade vi hem genom den stora, leriga och blöta åkern vid röbo. Men så går det när man inte har lysen och polisen kommer, så varför klaga. När pojken åkt hem på kvällen så pluggade jag en massamassa och gick och la mig vid en tid som inte bör nämnas.
14 December
Idag var det första dagen i skolan på en vecka. Kan inte påstå att jag var lika sugen att åka iväg till skolan när jag vaknade, som jag var när jag låg sjuk i sängen. Men tillslut drog man sig iväg och dagen har varit som en helt vanlig skoldag med många trötta barn. Vid sex ska jag träffa Frida och göra något kul som kanske kommer upp sen, och efter det kommer Max hit för att plugga. Svejs!


Kommentarer
Postat av: Cajsa

vad har du för dig denna kväll då?

2009-12-14 @ 18:16:10
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Erik

Med "en del av släkten", som du åt julbord med, menar du klanen Larsson för att förtydliga ditt inlägg!



Kan säga att "den stora, leriga och blöta åkern" var helt rätt väg att cykla hem även om jag, som den "vän av ordning" jag är, tror att ni cyklade på den om än ngt leriga cykelvägen mellan åkern och åsen.



I vilket fall hade ni om ni cyklat längs vägen mött två polisbilar på väg ut från stan och tre polisbilar på väg in mot stan. Alla dessa körde med glädje förbi en stackars själ som febrilt släpade sin låsta cykel mot stan. Er hade de säkert stannat för... Den enda som var vänlig nog att hjälpa mig med och få upp mitt stackar "icke fungerande lås" var Herr Sördal.....



Ja ja ja ok Du gjorde ett gott och tappert försök :) men du fick inte upp låset ;)

2009-12-14 @ 20:06:53
URL: http://gillaminvardag.blogspot.com
Postat av: frida

haha inte den bilden,..

2009-12-14 @ 22:44:36
URL: http://fridawinters.blogg.se/
Postat av: emma

jag och KGB kom inte överens så jag bloggar numera på min gamla blogg www.frokenbitterfitta.blogg.se

2009-12-14 @ 23:56:32
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: mamma

Grattis till rekordet. häftigt.

Gnetar på själv med mina småpoäng.

2010-01-22 @ 17:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0