Stockholm 7/11-9/11

Stockholm hela helgen med mormor och lillasyster blev det. Vi kom till Stockholm på fredagen vid 6-tiden och checkade in på Radison hotell.

7/11, incheckning
Jahapp, när vi kom dit var det incheckning direkt som gällde. Rum 806 fick vi, vilken var juniorsviten där som var mycket mysig och fin. (: Väl uppe på rummet tog vi det lungt för att sedan vid halv 8 gå ner till deras restaurang, vars namn är "Fisk", och beställa mat. Fick ett jättemysigt fönsterbord, och sen var det dags med beställning. Jag och mormor beställde skaldjursplatoue och Emelie beställde ankbröst. Och sedan, kvällens suprise, självaste Therése åt ostron! Både svenska och franska, och ja må säga er, varken eller smakade vidare gott. Guuuuud vad äckligt det var, har aldrig ätit något osmakligare i hela mitt liv!"/ I alla fall, denna kväll är värd att minnas, då man satt där inne och kände sig som självaste kung Karl Gustaf när man satt där i Radisons egna restaurang med en jättestor och lyxig skaldjursplatoue och massa med folk gick förbi utanför. Hela dagen får ett STORT pluss! (:

8/11
, Footloose & Brolle
Idag blev dagen mycket händelserik. Det började såklart med frukost, så himla gott när man får gå å plocka hur mycket man vill med så mycket mat! Haha kan ju inte sluta äta? Efter den gick vi ner till hotellets bad, där vi bastade och badade i både vanlig pool och bubbelpool, jättemys! (:
Sedan på kvällen tog vi av till en musikal där Brolle skulle vara med, namnet på musikalen var Footloose. Sen när vi kommer dit får vi reda på att Brolle inte kan vara med, och att dom bytt ut honom. Fick inte ens reda på varför, snacka om besvikelse då man gått dit för att se just Brolle, och så är han inte ens med för dagen?! Nej usch, en stor besvikelse.
Annars var musikalen väldigt bra, jättekul verkligen! Höll på att dö av skratt flera gånger, också jättebra artister. Man fick till och med se några av deras små rumpor, hihi.
Just det! På vägen till musikalen så åkte vi med en taxichaufför som inte ens hittade vägen? Han körde runt där och hittade inte alls, stängde inte ens av tax-apparaten(!) så vi fick betala extra för att köra i cirklar. Usch på honom!
På kvällen sen när vi kom hem vid halv 11-tiden så beställde vi upp mat via room-service, räksmörgåsar och club-sandwich.

9/11, Gamla Stan
Sista dagen på hotellet (snyft) och vi går upp tidigt för att äta frukost. På frukosten hade jag på mej ett par nyinhandlade skor som jag köpt dagen innan, men som jag inte visste ifall jag skulle behålla. Så bestämde mig att provgå lite i korridorerna för att känna av, verkligen idealskorna! Platåklack och svart bandade, kände mig som en modell när jag gick i dem, blev typ 2 meter lång i dom också och kände hur alla såg på mig med avund över skorna jag hade på mig! (:
Men beslutet blev sedan att när vi chackat ut från hotellet och allt, bar det av till stan igen för att lämna tillbaka dem. Varför? Jo dåligtdåligt för ryggen min, + att min mor och far antagligen skulle dö vid synen av dess höga klackar. Men så istället för skorna hittade jag sedan min efterlängtade håriga halsduk från Gina Tricot(som mina nära vänner antagligen hört mig tjata om i evigheter) och en t-shirt från Top Shop. Mycket nöjd över demma. Efter dessa ingköp åkte vi tunnelbana till Gamla Stan, lite för nöjes skull haha. Där gick vi i de gamla små mysiga affärerna och tittade oss in. å det idag är Fars-dag så bestämde sig jag och Emelie för att hitta något till farsgubben. Det slutade med en bukett blommor(som vi köpt igår på hö-torget) och en medalj där det står "Världens bästa pappa" på. Lite fyndigt om jag själv får säga. (:
Efter detta gick vi till våran absoluta favoritrestaurang (efter Fisk), Mongolian Barbeque och åt deras underbart goda buffé. Efter det gick vi till hotellet och tog en drink, min var någon alkoholfri hallondrink som var supergod!
Men efter det var det roliga slut, tåget hem till Uppsala och nu sitter jag hemma i rummet och bloggar om helgen.

Hoppas ni haft en lika mysig och rolig helg som mig. I alla fall lika händelserik.
Önska mig lycka till till min första skoldag imorgon på skrapan, OM jag är nervös? <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0