Hervey Bay / Bundaberg

Hej!

Idag är jag inne på min tredje dag utan Jenny här i Australien. Dagarna har bestått av jobbsökande, stranden och träffa massa fina människor på mitt hostel. Det är verkligen bland de bästa hostlen som jag bott på här nere när det gäller vad man får för pengarna man betalar.

Vid 14:25 tar jag i alla fall mitt pick och pack för att ta bussen till Bundaberg där jag ska checka in på ett workinghostel som heter Grand Midpoint. Workinghostels är hostel där man betalar boende, samtidigt sätter de upp en på en arbetssökandelista för farmjobb. Brukar ta någon dag innan man får jobb och när man väl fått jobb, kommer det dagligen en buss som hämtar och lämnar en på de farmen som man fått arbete på. Har hört mycket dåliga rykten om Bundaberg om folk som blivit lurade och inte fått jobb på över en månad, men efter att ha kollat på recensioner om det hostlet jag ska checka in på och på olika hemsidor så verkar mitt hostel seriöst och bra. Funkar det inte är det bara att ta mina grejer och flytta därifrån. Har även hört bra grejer om Bundaberg så ni behöver inte oroa er allt för mycket där hemma. Det känns bra och jag tror allt kommer gå smidigt!

Nu längtar jag tills tisdag nästa vecka då Erik och Nellie (två jag mötte i Sydney) även kommer komma till Bundaberg för att farma tillsammans med mig. Vi hoppas på att de ska kunna komma in på samma hostel, ska bli jättekul att se dem igen efter att vi varit en månad ifrån varandra.

Annars har det inte hänt så mycket mer sen senaste uppdateringen. Hörde att ni där hemma börjat få sommarvärme, himla skönt för er!! Inte långt kvar nu tills värme och bad för er också :) Massa kärlek till er från mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0