Noosa Everglades.

Forlat for hemsk uppdatering men vart svart att hitta gratis stallen att anvanda internet vid. Nu befinner jag mig i alla fall i Noosa City igen efter 2 1/2 dag ute pa Gagaju Bushcamp vid Noosa Everglades. Dagen vi skulle aka ut dit sa skulle vi ta ut pengar 30 minuter innan bussen ut dit skulle komma. Jenny springer ivag till bankautomaten och ringer 10 minuter efter att maskinen sugit in mitt kort och inte spottar ut det. Kortet med massa av mina pengar ar alltsa fast i en javla automat har i Noosa City som vi egentligen inte skulle komma tillbaka till. Banken var dessutom stangd eftersom det var Sondag. Harligt, blev alltsa pank inom loppet av 10 minuter.
 
I deprission, ren ilska och angestattacker skyndade vi oss (trots det forlorade kortet) ivag till bussen for att forsoka losa problemet senare, fanns liksom inte alltfor mycket att gora just da. Nar vi kom ut till Gagaju mottes vi av det storsta skamtet nagonsin. "Hostlet" vi skulle bo pa forsta nattenm var ett stort talt med hangmattsliknande vaningssangar och vi som trott att vi skulle fa bo i stugor med varme och riktiga sangar. Efter vi lagt in vara saker motte vi nagra som sa till oss att fly darifran sa fort vi fick chansen for att det var sa hemskt och svinmycket mygg, bra forsta intryck pa stallet. Som vi blev taggade... Pa kvallen satt vi vid en stor brasa och efter det umgicks vi med nagra fransman och tyskar. Dagen efter var det dags att paddla kanot. Pa riktigt det varsta jag gjort pa flera ar. Hamnade 50 meter efetr alla andra redan fran borjan da vi la i var bat sist, hade varldens samsta kanot med varldens samsta och obejkvamaste sistar som var sonder sa man satt bakatlutad. Tillslut lag vi sa langt efter de andra att vi inte ens sag dem, OM jag var arg. Var forvanad over mig sjalv, lange sen jag mott en sa bitter tjej. Helt slut med vark i hela kroppen efter de oskona sitsarna och traningsvark overallt for allt paddlande, illamaende av hunger och forbannad kom vi fram till malet (en strand) efter 1 timme och 50 minuters paddlande. ENKELVAG. Efter att ha kastat i oss mat och vilat i skuggan sa tog vi oss darifran och paddlade till ett stalle dar det fanns rep i ett trad som man kunde svinga sig i vattnet med. Humoret blev lite battre och det var kul och riktigt skont att svalka sig igen eftersom temperaturen var sa sjukt hog da vi paddlade mitt pa dagen, garantrerat nover 30+. Efter det paddlade vi hem och var overlyckliga over att vi inte var sist den har gangen. Vi var helt slut nar vi kom fram, gick och kopte glass i en liten kiosk och drog och badade i en liten sjo med klarblatt farskvatten dar som de gravt ut. Jattemysigt. Duschade efter och at middag och tittade pa The Voice pa kvallen i sallskapsrummet i "huvudtaltet". La oss tidigt da vi var sa slut och anlande till taltet som (helt seriost) var bredvid det ovriga campet. Det var alltsa inte ut och paddla och campa vid ett stopp, utan vi campade bredvid det ovriga campet, fardiga talt som redan stod klara nar vi kom. Storsta skamtet dar ocksa. Fick inte ens en kudde nar vi skulle sova och underlaget var dessutom lika hart som ett betonggolv. Trojor som kudde och fullt pakladda la vi oss ner pa betonggolvet och skrattade, av ren panikattack, oss till somns. Sov formodligen tva timmar totalt under hela natten.
 
Pa morgonen var det kanottur igen, dagen innan var vi 5 batar och nu var vi endast tre. Sa forvanad att folk flydde fran kanotpaddlingen... Vi funderade seriost pa att gora det sjalva. Mycket skonare paddling idag dock da avstandet var mycket kortare (tog 50 minuter enkelvag) och enklare vag, inte lika mycket vagor och motstrom som  forsta dagen. Paddlade till ytterligare en strand faast at andra hallet som vi at lunch vid och vilade vid, badade dock inte da vagorna dar var alldeles for stora och strommarna var alldeles for starka. Kom tillbaka vid 13:30 har jag for mig och da tog vi vart pick och pack och checkade ut fran talten och tog forsta bussen in till city och chansade pa att ett hostel hade platser kvar. Skulle egentligen vara dar en natt till men vi vagrade, fanns inte en chans att vi skulle stanna och sova pa betonggalvet med klader till huvudkudde igen. De forsta vi motte hade alltsa ratt om att det var bland de varsta stallena i Australien. Vi har haft tur att vi inte har fler myggbett an vad vi har nu da det var helt sinnessjukt hur mycket mygg och ackliga kryp som fanns dar. Forsta natten flog en stor grashoppa in och satte sig pa vart bord och ett mutantkryp (typ 5 cm langt och 3 cm brett) flog in och satte sig pa en tjejs rygg, toaletterna (dassen) var dessutom fulla med megaspuindlar med tjocka ben som vevade sig ner for sina tradar och hade massvis med megastora kryp i sina nat. Men nu bor vi pa Nomads och ar i sakerhet igen, har dessutom fatt tillbaka mitt bankkort fran Westpac och vi har duschat i fina, riktiga duschar. Nojdare tjejer och lattimponerade tjejer far ni leta efter, efter dessa tre dagar ar ingenting daligt eller ackligt langre. Jag har blivit starkare som person nu kan jag lova, med en forstord och lealos kopp dock, men stark.
 
Annars ar allt bra, resan innan har vart helt otroligt bra och jag ar sa lycklig att jag for gora det har aventyret.
Saknar er dar hemma. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0