22:23

"Det är sjukt, igår tog alla 91:or studenten och om ett år är det jag. Får hoppas att min halva immunitet mot baksmällor fortfarande håller i sig då, känns som att den kommer behövas. Men i vilket fall som helst så är dagen med stort D avklarad och jag är inte längre en gymnasieelev, fruktansvärt skrämmande. Aldrig någon trygghet med att varje dag behöva släpa sig upp ur sängen och gå till skolan. Samtidigt så är det hela så fruktansvärt coolt, jag kommer kunna göra precis vad jag vill och aldrig mer vara fastbunden till något. Att ha mjligheten att kunna resa iväg ett helt år utan att behöva tänka på skolan, hur sjukt är inte det?"
-Therése, 6 juni 2010

"Studenten var fet, grym, asbra och helt jävla underbar. Har upplevt en av de absolut bästa dagarna i mitt liv. ÅÅH vad perfekt!! Och inatt åker S3C iväg och sänker Rhodos, kommer bli helt värdelöst... inte alls. KOMMER BLI SÅ SJUKT BRA! Älskar mitt liv just nu."
-Therése, 7 juni 2011



Sjukt. Ett år kvar till studenten vid den första texten. Nybliven student vid den andra texten. Precis hemkommen från en sjuk resa vid den tredje. Hade hela sommaren framför mig med fyra galna resor väntandes. Helt ovetande om att jag skulle ha mitt livs bästa sommar. Dessutom helt ovetandes om hur mitt liv idag skulle se ut, stora drömmar. Och ja, hade väl egentligen förväntat mig något lite mer spektakulärt än att jag fortfarande skulle befinna mig i Uppsala. I Sydney, i Australien. Men det kommer, snart. Och trots att planerna blivit helt annorlunda än vad jag förväntat mig, så har jag haft ett fruktansvärt utvecklande år. Tufft, men bra. Och det tar sig, snart kommer jag uppnå mina mål. Det tog bara lite längre tid än planerat.


Kommentarer
Postat av: UT

Du är duktig du, tora <3

2012-06-10 @ 23:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0