22:29 En tanke som ofta slår mig


Jag brukar ofta sitta och fundera över vart jag vill bo när jag blir stor. Och vart någonstans jag vill studera. Ofta tänker jag då att, självklart ska jag studera i antingen Göteborg, Malmö eller Lund. Och självklart vill jag bo i Sverige (fast i någon annan stad än Uppsala) eller kanske något spansktalande land. Men sedan brukar tanken slå mig att det inte bara är upp till mig att avgöra, att det faktiskt finns en person i mitt liv som jag verkligen inte vill leva på andra sidan jorden av. Att bo i ett land, eller studera i en stad som du inte skulle vara i skulle helt enkelt suga. Det suger redan tillräckligt att vi inte går i samma gymnasium, och du anar nog inte hur ofta jag önskar att du gick i min klass. För du säger precis de sakerna som får mig att skratta tills jag inte längre kan andas eller le tills det att min mun gör ont. Och trots att du inte är min pojkvän eller min livs stora kärlek, så är du förmodligen den personen som jag minst av alla vill leva utan. Du är helt enkelt min bästa, bästa vän.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Åh gud. Ingen har någonsin sagt något så fint om mig. Fy fasiken vad du är fantastiskt, jävla, jäkla, himla, underbart bra. Den där tanken slår mig också väldigt ofta. Du bestämmer min framtid. <3



(är det okej att jag sparar det du skrivit i min allra, allra finaste mapp på datorn där jag spara alla vackra texter om kärlek och sådant som jag hittar? Känner att den platsar där.)

2011-02-01 @ 23:16:51
URL: http://theodoras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0