Knutby (12 februari)

I torsdags var jag på en teater som baserades på morden i Knutby, vilka ägde rum för några år sedan. Det hela spelades på Uppsala Stadsteater. Kan säga att jag inte var speciellt imponerad över det hela, hade förväntat mig så grovt mycket mer. Värdelös var den inte, men de hade riktat allt mot fel saker. För mycket av tiden var ägnad åt hur församlingen stod och bönade och bad mot Gud, medans man i stort sett inte fick se nästan något av själva morden. Förstår att det kan vara svårt att regissera något verklighetsbaserat, eftersom man måste göra allt som det var. Tycker också att det kanske är lite dumt att börja göra teatrar och filmer om det här, då det fortfarande är en så pass aktuell händelse. Jag menar, tänk på barnen till Helge Fossmo t.ex.
Men jag var som sagt beviken på det hela. Hoppas att bion om det hela blir bättre.
Efter teatern gick jag och mormor på restaurang och åt kinamat, gottgott!





Kram Therése!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0