April 3th.

Planerad stranddag ändrades snabbt till citydag då hela Sydney vaknade till spöregn. Packade ihop mitt ryggsäck och flyttade ut, gick med min gigantiska ryggsäck iklädd långbyxor, tjocktröja och regnjacka för första gången hör nere. Ibland är det bra att man i alla fall tänkte lite när man packade, att vädret inte alltid är som du vill här nere. Sen tog jag bussen hela vägen in till stan där W&T's kontor ligger. Den delen är lite som Kina, man trodde man reste till Australien men nejdå. We ended up in China! Det är verkligen 50/50 av asiater och australiensare här. Men i alla fall, dumpade väskan på kontoret och drog iväg med Erik sen för att möta upp en annan svensk tjej som vart här i en månad. Lunchade och fikade då deti stort sett var de enda alternativen eftersom det spöregnade. Efter fikat hämtade jag väskan och checkade in på ett hostel nästan bredvid kontoret, 28 dollar/natt och då ingår frukost och wifi så det kändes värt. Utgång på kvällen, vi drog till ett område lite utanför som heter Surrey Hill (fortfarande centralt men inte helt i smeten) och satte oss på ett ställe som hette Clock. Typ som en bar. Happy hour på cocktails så vi drog två var. Hittat en av mina favoriter genom alla tider, Chocolat Alexander. SÅ. GOD. SÅ. JAG. DOG. Efter det drog vi vidare till Sidebar där det var gratis champagne för tjejer fram till tio. De flesta ställen här nere brukar köra på den stilen, gratis till tjejer under en tid på kvällen. Klagar inte! Drog till ett ställe som hette Scary Canary efter (ytterligare ett backpackerställe) där jag och den andra tjejen hamnade i en danstävling och fick varsitt fiiiiiint linne. Nattmat på Mc Donalds efter och sen gick vi hem och jag fick skypea med några av er fina där hemma!

Massa kärlek till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0