Döda mig långsamt

Passive_by_a_l_i_e_nxx-d36gidf_largeTumblr_lg41udirr91qaz0jio1_500_large
Inom ämnena natur och internationell politik och ekonomi skriver jag om cigaretters påverkan på kroppen. Och ju längre in vi kommer på arbetet, desto lyckligare blir jag över att jag aldrig rökt i hela mitt liv. Jag förstår inte varför man röker. Verkligen, verkligen inte. Först och främst är det äckligt. Sen kan jag inte hitta en enda sak som skulle kunna kompensera upp alla dåliga konsekvenserna av det, inte ens lite grann. Dessutom så luktar alla rökare för jävligt. Jag vet att en del människor tycker att jag är dum i huvudet som ens orkar bry mig och klaga på att de röker. Men tänk för att jag bryr mig, och tänk för att jag har mina skäl. För vem om inte jag är det som kommer behöva betala skattepengar för att rökaren ska kunna få medicin och hjälp av sjukhusen? Ska jag behöva lägga ut pengar på att hjälpa en människa som själv inte bryr sig om sin hälsa? Ska jag hjälpa en människa som medvetet väljer att döda sig långsamt och inte bryr sig ett skit det? Och dessutom, ska jag behöva lägga ut pengar för en människa som skadar människor i sin omgivning? Skiter i att det är folket runt omkring en som kan bli lidande av att man röker. Hur gulligt skulle det vara på en skala 1-10, att ens syskon eller barn skulle få cancer pga en själv? Hemskt och egoistiskt, fy fan för rökning.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Instämmer i allt, till fullo.

2011-02-06 @ 22:52:53
URL: http://theodoras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0