Sov gott och Dröm sött

Hello everybody!
Nu har jag vart borta vid fotbollsträningen och gått igenom olika spelsystem, hörnvarianter m.m., tittat på Top Model och ätit hallonkräm. Alltiohop var trevligt, förutom att jag inte fick delta i träningen.
Äntligen kom favoritmomentet i Top Model, the makeover! Aaah det är så himla kul å se när alla blir omgjorda, speciellt de som får en så stor skillnad och blir mycket sötare än innan. Fast det känns nästan så, att om någon skulle vilja klippa av mig håret så skulle jag nästan vägra. Nu har jag ju faktiskt försökt spara ut håret i över 3 år och det har fortfarande inte skett någon förändring. Längtar tills jag får långt hår så jag slipper platta det så som jag behöver göra nu. Ni killar förstår verkligen, verkligen inte vad vi tjejer går igenom för er skull. Upp tidigt på morgonen för att sminka sig och fixa håret, och allting tar minst en timma att göra. Nej ibland önskar man att man vore kille, fast det är bara ibland(: Som t.ex. när vi ska bada med klassen, vad behöver ni skämmas för liksom? Nej just det, ingenting! Det ända kravet ni har på er är er kropp, och så länge ni inte är megatjocka så är det ju ingen som bryr sej. Och vi tjejer, jo vi har hår, smink, vilket jag ser helt hemsk ut i när det inte är fixat. Usch och blä, nej nu får man sola massa så man i alla fall är brun.
Men nu måste jag faktiskt sova så jag åtminstone är lite vaken i skolan, sov gott och dröm sött!


Kram Therése!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0