Sommarlängtan

Ååh vad jag vill ha slut på vintern och få tillbaka sommaren nu nu nu! Är så trött på det hela tiden gråa och tråkiga vädret som har höstkänsla i sig hela tiden. Jag brukar alltid ha jättesvårt att svara på frågan om vilken årstid jag gillar mest, sommarn eller vintern. Men jag börjar sakta men säkert övergå till att tycka om sommaren mer än vintern eftersom det ändå aldrig är någon snö här i Sverige. Hur värd är då vintern? Nej nästan ingenting. Det är ju snön, pulkan, skridskorna, snögubbarna och allt det andra man vill ha. Inte mulen himmel, bladlösa träd, gamla blad på marken, blött och allt det andra som hör till tråkiga hösten. Det som är bra med hösten är att det är så färgglatt, men det finns inte nu. Alla blad är bara ruttna och bruna och ligger på marken, så nej inte kul. Nu ser vi fram emot sommaren med värme, bad, inga tjocka kläder, grönt gräs, blommor, barfota och massa mer. Håller ni inte med mej?

 
Första bilden skulle jag tro är från sommaren-06 och den andra från sommaren-08
Kram Therése!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0